עבור לתוכן המרכזי
עבור לתפריט המרכזי
עבור להצהרת נגישות
עבור לדף צור קשר
תפריט לשינויישפות באתר
הגעת לתפריט הראשי, לחיצה על אינטר תעביר אותך אל לתוכן המרכזי
איזור התוכן המרכזי, לחיצה על אינטר תחזיר אותך אל ראש הדף

תזונה והמלצות תזונתיות במאה ה-21

התוכן המאמר

רשויות הבריאות, בארץ ובעולם, רואות בהמלצות התזונתיות אורים ותומים בכל הנוגע לקידום בריאות ואורח חיים בריא. בבסיס ההמלצות מונחת נקודת המוצא כי תזונה נבונה ופעילות גופנית הם בבחינת מקדמי בריאות ומקטיני גורמי סיכון לתחלואה כרונית.

חלב ומוצריו

מקור עיקרי לסידן מהווה החלב ומוצריו. במחקרים קליניים ותצפיתיים, נמצא כי לצריכת החלב השפעה חיובית על תכולת וצפיפות המינרלים בשלד ועצמות.

למידע נוסף

Some description

מוצרי בשר

בשר הוא מקור יקר ערך לרכיבי תזונה חשובים, בכללם חלבון, ברזל, אבץ ווויטמין B12. מצד שני, הוא מקושר לאינספור מחלות ומצבים בריאותיים

למידע נוסף

Some description

דגנים וקטניות

השילוב בין דגנים לקטניות נחשב בעולם הצמחוני כתחליף לבשר. גם כל אחד מהם בנפרד מספק עושר ויטמיני ומינרלי לא מבוטל.

למידע נוסף

Some description

פירות וירקות

קבוצת המזונות העשירה ביותר בטבע, שאין שום מחלוקת באשר לתרומתה התזונתית לבריאותנו וחשיבותה במניעת מחלות ובמלחמה בהן.

למידע נוסף

Some description

שקדים ואגוזים

ככלל, ישנם שתי קבוצות שומנים: שומן מן החי ושומן מן הצומח. ההמלצה הכמעט גורפת היא להימנע ככל הניתן משומן מן החי ולהתמקד בצריכת שומן מן הצומח.

למידע נוסף

Some description

דגים

אחד המקורות העיקריים לחומצות שומן בלתי רוויות מסוג אומגה 3 ואומגה 6 הם דגי ים ובעיקר דגי ים צפוני. דגים טורפים נחשבים לטעימים יותר ואף עשירים יותר בחלבון. דגים טריים מומלצים יותר מהקפואים. 

למידע נוסף

Some description
תפריט ניווט צדדי